Word TRB Member en ontvang direct 20% Korting

Merijn en Pap

Dit is mijn avontuur aan de Ebro. Ik ben Merijn Bijlsma en ik ga met mijn hele familie op vakantie. Eerst drie dagen naar Salou, dan zes dagen naar de Ebro en nog twee dagen terug naar Salou. Het begint allemaal op 27 april, Koningsdag, wanneer wij vertrekken vanuit Brussel.

Ze hadden onze bus geparkeerd op de verkeerde luchthaven en moesten met spoed een taxi nemen om het andere vliegveld te bereiken. Gelukkig hebben we de vlucht toch nog gehaald. Eenmaal in het vliegtuig vond ik het eerst spannend, maar daarna ook heel gaaf. Na aankomst hebben we in plaats van de auto die we hadden gehuurd, een veel grotere auto gekregen.

Na 17 minuten rijden kwamen we bij het hotel aan, dat er goed uitzag en direct aan het strand lag met een leuk zwembad. Ik heb me daar goed kunnen vermaken, het eten was goed, maar ik pakte wel alleen wat ik kon pakken. Na twee dagen zijn we twee uur met de auto naar de Ebro gereden. Bij aankomst hebben we lekker gespeeld met de honden en ben ik daarna in slaap gevallen

De volgende ochtend begon onze stek na twee uur te lopen en hebben we die dag 14 vissen gevangen, waarbij ik ook leuke visjes heb kunnen vangen. Papa heeft de grotere vissen gevangen. 's Avonds hebben we weer lekker gegeten met de andere mensen die er waren en de volgende dag zijn we weer gaan vissen. De dag daarna hadden we er 11 of zoiets.

Toen zijn we een dagje naar Zaragoza en SeaWorld gegaan, dat was heel gaaf. Bij terugkomst hebben we weer lekker gebarbecued en ben ik weer lekker gaan slapen om de volgende dag weer te kunnen vissen. Na een stevig ontbijtje van mijn moeder zijn we weer begonnen. Ik heb toen zelf een meerval van 1,90 meter binnen kunnen halen en ook nog een leuke karper, maar die was te zwaar om voor mij te tillen. Die dag hebben we weer negen vissen gevangen. Ik begon echter wel een beetje moe te worden, dus ben ik wat eerder naar bed gegaan om de volgende dag weer te kunnen vissen.

De laatste dag brak aan en het water was onderhand ook wel erg gezakt, maar we konden toch die dag nog negen vissen vangen en sloten de dag af met de rest van de mensen die op het complex waren bij een leuk restaurantje.

De volgende ochtend gingen we nog twee dagen terug naar Salou naar een hotel met vijf glijbanen. Ik en mijn zus hebben ons daar goed kunnen vermaken. Misschien hoop ik volgend jaar weer zo'n avontuur te kunnen beleven. Groeten van de familie Bijlsma. (Merijn)